Subject: FW: 110 kV liinide ristumine ja Via Baltica trassi kattuv lõik
From: "Tiit Harjak" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 16 Jul 2025 17:23:51 +0300

Tere,
Edastan registreerimiseks Gunnar Mägile.

Parimat,

Tiit

From: Madis Hüüs <[email-masked]>
Sent: Monday, July 14, 2025 8:54 PM
To: Tiit Harjak <[email-masked]>
Subject: RE: 110 kV liinide ristumine ja Via Baltica trassi kattuv lõik

Tere, Tiit

Saadan manusega vormistatud projekti kooskõlastamiseks.

Lisan vajadusel ka DWG joonise samuti lingiga: 
<https://eleonas-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/madis_eleon_ee/EuSaljpFgdhBisk_YQ3sSP8BIA7mm4JFKYYP1cx52dvSmg?e=ocfU2S> 
https://eleonas-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/madis_eleon_ee/EuSaljpFgdhBisk_YQ3sSP8BIA7mm4JFKYYP1cx52dvSmg?e=ocfU2S

Andke palun teada, kui on veel küsimusi. DWG projekti pealt peaks saama 
kenasti mõõte kontrollida samuti (Autocad või tasuta DWG Trueview). 
Projektifailis on ka koordinaatide lehed olemas iga posti kohta 
(olemasolevad ja uued).

Kui projekt sobib, siis teeksin taotlused isiklikele kasutusõigustele. 
Vaatasin varasemalt tõesti valesti ja meil pole IKÕ-sid sõlmitud. Meil oli 
ainult vormistatud taotlus varasemast ajast IKÕ-le, ehk peame selle teema 
peale projekti paikasaamist ära vormistama.

Lugupidamisega,

Madis Hüüs

+372 58275405

Projektijuht

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From: Madis Hüüs
Sent: Wednesday, July 9, 2025 19:39
To: Tiit Harjak < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: 110 kV liinide ristumine ja Via Baltica trassi kattuv lõik

Tere, Tiit

Sain täna projekteerijalt kogu projekti Via Baltica osas ringiga Kristjan 
Reimetsalt Transpordiametist kätte (Skepasti andmetel pidi olema veel 
viimane muudatusega projekt Transpordiameti käes) ja tegin esmase eskiisi ja 
profiili vastavalt projektile. Lisan manusesse plaanilise osa asendiplaani 
alusel  ning selle järgi joonestatud profiili lõike. Kui antud variant 
sobib, siis vormistaksin kirjanurgaga eelprojekti nõuetele meie eelprojekti 
osa ära ning viitan ka sellele profiilile hiljem.

Kõrgust iseenesest saab liinil muuta, kuna peame antud kohas nagunii 
mastikõrgendusi kasutama, ehk reaalselt saab natuke kõrgemalegi liini panna 
(ca 1,5-2 m). Juhul kui peaks tulevikus tee projekt muutuma, siis riskide 
maandamiseks paigaldamegi võimalikult kõrgele ületuse.

Lugupidamisega,

Madis Hüüs

+372 58275405

Projektijuht

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From: Tiit Harjak < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Wednesday, July 2, 2025 12:12
To: Madis Hüüs < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: 110 kV liinide ristumine ja Via Baltica trassi kattuv lõik

Tere,
Saadan telefonitsi lubatud projekti andmed, millest peaksite lähtuma 
riigiteega nr 4 ümbruses (vt manus). Joonised peaksite paluma otse 
projekteerijalt.
St riigiteega nr 4 ja selle kogujateedega lõikumisel saab loobuda Via 
Baltica teemaplaneeringus sätestatud koridoride järgmisest, kuna täpsem 
lahendus millega arvestada (sh kõrguslik) – on koostatud.

Parimate soovidega

Tiit Harjak

Juhataja

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

5188201

          Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> 
Transpordiamet

From: Tiit Harjak
Sent: Monday, June 30, 2025 5:07 PM
To: 'Madis Hüüs' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: 110 kV liinide ristumine ja Via Baltica trassi kattuv lõik

Tere, Madis!
Kuna aega on oluliselt mööda läinud, siis kirjutan igaks juhuks üle 
telefonitsi räägitu (viimati 09.06) sisu, et Teie poolt maikuus saadetud 
materjalides on esialgsed/varasemad versioonid riigiteedega lõikumistest 
ning need lahendused ei ole kooskõlas Teede projekteerimise normidega (mis 
nõuab, et masti kaugus tee servast > masti kõrgus).

Sain aru selliselt, et esitate need osad uuesti koos veel puuduvate 
lõikumiste ja ülejäänud projekti osadega (liini tervikprojekti, mis vastab 
projekteerimistingimustele). Seda võib teha ehitisregistri kaudu, aga 
võib-olla mõistlikum oleks seda teha siiski kõigepealt ehr-i väliselt. Seda 
viimast muuhulgas selle tõttu, et Via Baltika Pärnu suure ümbersõidu 
koridoriga kattuvas osas (juhul kui ikkagi jääte selle kattuvusega lahenduse 
juurde) on vaja eraldi TRAM nõusolekut ning seda saaksime lubada vaid 
tavapärasest erineva notariaalse kokkulepe sõlmimisel (mille põhimõtteid 
oleme Andres Sõnajala initsiatiivil arutanud 2020. aasta lõpul). Tookord jäi 
kokkuleppe arutelu pooleli, kuna Teie poolt oli käimas kohtuvaidlus 
Eleringiga ning ühtlasi ka projekteerimistingimuste menetlus vallas.

Parimate soovidega

Tiit Harjak

Juhataja

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

5188201

          Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> 
Transpordiamet

From: Madis Hüüs < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, May 6, 2025 4:58 PM
To: Tiit Harjak < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Andres Sõnajalg < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: 110 kV liinide ristumine ja Via Baltica trassi kattuv lõik

Tere, Tiit

Aitäh tagasiside eest ning meie hiljutise telefonikõne jätkuks soovin 
veelkord kinnitada, et oleme arvestanud Via Baltica tulevikutrassi nõuetega.

Postide C1–C2 lõigus oleme viinud liini kõrguse olemasoleva tee kohal 
arvestuslikult 9 meetrini, mis peaks tagama piisava ohutuskõrguse ka 
tulevikus kavandatava tee suhtes. Kui teiepoolne tehniline meeskond soovib 
kõrgusarvutuste aluseks täpsemaid andmeid või vahekaugusi, oleme valmis need 
esitada.

3,1 km lõik, mis kattub Via Baltica planeeritava trassiga, on meil 
käsitletud kui erilahendust. Oleme teadlikud, et selle osas on vajalik 
eraldi leping, nagu märgitud Tori valla projekteerimistingimustes, ja oleme 
valmis tegema täiendavad kokkulepped vastavalt Transpordiameti suunistele – 
sh vajadusel ka notariaalne kokkulepe.

Lisame siinkohal ka, et seni kuni Via Baltica projekt ei ole töösse läinud, 
on Maanteeamet andnud nõusoleku olemasoleva liini ajutiseks kasutamiseks, 
tingimusel, et see teisaldatakse hiljem omaniku kulul. Oleme selle 
arvestusega projekteerimisel arvestanud.

Meie eesmärk on muudatused ja muud seotud tingimused Transpordiametiga 
eelnevalt kirjalikult läbi rääkida ja kooskõlastada, et ehitusloa 
taotlemisel ei tekiks tarbetuid takistusi.

Lisame manusesse kaks ristumise skeemi uue liini kõrguste kohta ja 
asendiplaani.

Lugupidamisega,

Madis Hüüs

+372 58275405

Projektijuht

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From: Tiit Harjak < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: neljapäev, 17. aprill 2025 14:46
To: Andres Sõnajalg < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Madis Hüüs < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere Andres,
vabandan vastuse viibimise pärast.
Lootsin vähemalt täna Sulle selle kohta ametliku vastuskirja välja saada, 
aga kuna meil suur osa asjaosalisi on vahetunud ja Õigusosakonna sisendit ei 
ole seni saanud, siis kahjuks jääb vastamine järgmise nädala algusesse.

Üldisemas plaanis aga võtan teema kokku: me ei saa konkreetset projektijuppi 
siiski selliselt kooskõlastada – selles ei ole arvestatud meie Tallinn-Pärnu 
maantee puutuva osa projektiga (mh kõrguslikult tekib probleem).

Tegelikult nii see teema kui ka projekti terviklahenduse ja notariaalse 
lepingu vajadus (mis tagaks riigile mõistliku võimaluse Pärnu suurt 
ümbersõitu ehitada) jms on kõik kirjas Tori valla poolt väljastatud 
projekteerimistingimustes.
St nende projekteerimistingimuste valguses peaks projekteerija korra kogu 
liini projekti üle käima, seal on veel asju mis lahendamata.

Parimate soovidega

Tiit Harjak

Juhataja

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

5188201

          Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> 
Transpordiamet

From: Andres Sõnajalg < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Sunday, April 13, 2025 12:25 PM
To: Tiit Harjak < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Madis Hüüs < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere Tiit,

Sinu kolleeg Kalev Repp „pommitab“ mind jätkuvasti. Saatsin omalt poolt 
dokumendid 27.03, loodan et need jõudsid kohale ja saaksime Audru TP OÜ 
maanteületuse nüüd Transpordiametiga paika panna, see on meile väga oluline.

Anna palun teada, kui on vaja veel midagi lisada, (projektijuht manuses).

Peatset vastust ootama jäädes!

Lugupidamisega

Andres Sõnajalg

+3725035325

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From: Kalev Repp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Thursday, April 10, 2025 3:18 PM
To: Andres Sõnajalg < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere!

Transpordiamet ootab jätkuvalt seisukohta või vastu hinnangut 6. märtsil 
saadetud kirjale nr 8-3/23-131/24870-4.

Selgitan veel kord, et Transpordiamet ei seo kahte menetlust. Selleks ei ole 
juriidilist alust. Soovime tagasisidet 22. aprilliks. Ilma tagasisideta 
kaalume sundvõõrandamist.

Heade soovidega

Kalev Repp

maade projektijuht

maade osakond

+372 56 215 617

Suur-Posti 20 / 80017 Pärnu

From: Kalev Repp
Sent: Monday, March 24, 2025 3:27 PM
To: Andres Sõnajalg < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere!

Lisan manusesse kirja uuesti. Palun tutvuda sisuga.

Heade soovidega

Kalev Repp

maade projektijuht

maade osakond

+372 56 215 617

Suur-Posti 20 / 80017 Pärnu

From: Andres Sõnajalg < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, March 24, 2025 1:34 PM
To: Kalev Repp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere!

Tänan meeldetuletamast! Kahjuks pole nimetatud kiri minuni jõudnud, palun 
saata see uuesti.

Samas olen selle liinilõigu dokumeentatsiooni kokku kogumisega nägemas vaeva 
kuivõrd liini projekteerija on meie hulgast lahkunud ja andmete uuendamine 
on osutunud väljakutseks.

Tegelen teemaga aktiivselt ja loodan saata peatselt uuesti 
kooskõlastamiseks, millega saame  lahendada ka Transpordiameti 
soovid/vajadused.

Lugupidamisega

Andres Sõnajalg

Audru Tuuleprk OÜ

Juhatuse liige

+3725035325

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From: Kalev Repp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, March 24, 2025 9:49 AM
To: Andres Sõnajalg < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere!

Transpordiamet ootab jätkuvalt tagasisidet 6. märtsil saadetud kirjale nr 
8-3/23-131/24870-4.

Kirjale vastamise tähtaeg oli 20.03.2025. Palun tagasisidet selle nädala 
jooksul. Ilma tagasisideta kaalub Transpordiamet menetluse jätkamist 
sundvõõrandamisega.

Heade soovidega

Kalev Repp

maade projektijuht

maade osakond

+372 56 215 617

Suur-Posti 20 / 80017 Pärnu

From: Andres Sõnajalg < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, July 11, 2024 5:12 PM
To: Kalev Repp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tänan,

Sobib, teeme nii. Head puhkust!

Lugupidamisega

Andres Sõnajalg

+3725035325

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From: Kalev Repp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Wednesday, July 10, 2024 11:01 AM
To: Andres Sõnajalg < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere!

Tänan info eest. Kuna see on asi, mis ei lahene paari päevaga ning mina 
lähen puhkusele, siis jätkame lahenduste otsismit augustis. Sobib?

Heade soovidega

Kalev Repp

maade projektijuht

maade osakond

+372 56 215 617

Suur-Posti 20 / 80017 Pärnu

From: Andres Sõnajalg < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, July 9, 2024 2:20 PM
To: Kalev Repp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere,

Saatsin need eile juba Tiit Hajrakule, kellega eile uuesti suhtlesin. Ta oli 
samal seisukohal, et mõlema poole küsimused peavad saama positiivse 
lahenduse asap.

Edastan proj.tingimused

Lugupidamisega

Andres Sõnajalg

+3725035325

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From: Kalev Repp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 9, 2024 9:04 AM
To: Andres Sõnajalg < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere!

Selge! Uurin! On teil võimalik need mulle saata?

Heade soovidega

Kalev Repp

maade projektijuht

maade osakond

+372 56 215 617

Suur-Posti 20 / 80017 Pärnu

From: Andres Sõnajalg < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, July 8, 2024 3:47 PM
To: Kalev Repp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere,

Tänan! Teie kolleegid eksisid, liini projekteerimistingimused on väljastatud 
10. veebruar 2021 Tori vallavalitsuse korraldusega nr 94 ja kehtivad. See 
hõlmab ka kõnealust kinnstut, mõeldud liinitrassile.

Lugupidamisega

Andres Sõnajalg

+3725035325

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From: Kalev Repp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, July 8, 2024 3:34 PM
To: Andres Sõnajalg < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere!

Ma vaatasin järgi kirjavahetusest kolleegidega, et asi jäi ka selle taha, et 
antud projekti jaoks pole väljastatud ka porjekteerimistingimusi (sealt 
edasi projekt), mida saaks taotluse aluseks võtta.

Aga muidu on Transpordiametis hr Tiit Harjak, kes tegeleb nende asjadega. 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

5188201.

Heade soovidega

Kalev Repp

maade projektijuht

maade osakond

+372 56 215 617

Suur-Posti 20 / 80017 Pärnu

From: Andres Sõnajalg < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, June 25, 2024 4:28 PM
To: dhs.transpordiamet < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Kalev Repp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere,

Tänan pakkumise eest!

Vastavalt tänase telefonikõne selgitustele, annan teada, et oleme teie 
pakkumisega nõus tingimusel, et samaaegselt lahendatakse Audru Tuulepark OÜ 
110 kV õhuliini maantee ületamine ja selleks vajalike isikliku 
kasutusõiguste (IKÕ) sõlmimine teie katastriüksusele73001:001:0154 vastavalt 
lisatud dokumentidele.  Asjakohased taotluse oleme teile esitanud juba 
14.05.2020, vt lisatud.

Tegemist on olulise avaliku huvi objektiga, energiataristuga Audru 
tuuleparki ühendava 110 kV kõrgepinge õhuliini trassiga. Õhuliin ühendab 
ehitusjärgus olevat Saari külas paiknevat tuuleparki Sindis asuva 
liitumispunktiga, mis on rajatud Elering AS Sindi 330/110 kV alajaamas ja 
lõplikult välja ehitatud. Õhuliin järgib valdavas osas Eleringile kuulunud 
L033 liinikoridori, millelel on valdavalt IKÕ-d juba 2019-2020 aastatel 
sõlmitud.

Lugupidamisega

Andres Sõnajalg

+3725035325

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, May 29, 2024 11:32 AM
To: Andres Sõnajalg < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere!

Teile on saadetud Transpordiameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
dokument.

Palun kinnitage dokumendi kättesaamist kirjaga e-posti aadressile 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pealkiri: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Registreerimise kuupäev: 29.05.2024

Registreerimise number: 8-3/23-131/24870-2.

Transpordiamet
Valge 4
11413 Tallinn
kliendiinfo 620 1200,  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
 <https://www.transpordiamet.ee> www.transpordiamet.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.